En återuppväckt kärlek

När jag var fjorton år (eller kanske femton?) fick jag en cykel i konfirmationspresent. Den cykeln är helt klart en av de bästa presenterna jag någonsin fått! Den har hängt med i vått och torrt (bildligt OCH bokstavligt talat...), använts flitigt och har en sabla massa mil på nacken. Och den hänger FORTFARANDE med! (Med lite skavanker och rost förvisso...) Förra veckan baxade jag upp den ur förrådet efter vintern (första vintern den har varit inomhus på sex år!) och igår lämnade jag in den till cykelverkstaden för däckbyte. Jag funderade seriöst på att det kanske var dags att byta ut min gamla trotjänare mot en riktig vuxencykel. Nu har jag precis hämtat tillbaka den och när jag satt på den hem, försvann alla tankar på en ny cykel. Jag ÄLSKAR min cykel, den är grym! *skiter i vuxenpoängen* Och fy f*n, vad underbart skönt det är att cykla! Jag känner att detta kommer att bli vårens och sommarens träningsform - cykelsemester någon?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0