Dag 29: Hepp! Dagens middagstips.

 
Skitliten bild, jag vet. Men det var den enda jag hade på den här maträtten. Kasslergryta med ris. Mmm, jag tröttnar aldrig. Det går snabbt och är lätt att göra. Hur. Gott. Som. Helst! Pass opp, här kommer receptet på denna maträtt made in heaven!
 
4 portioner.
 
400 g kassler
1 röd paprika (eller grön, om du föredrar det)
1 purjolök
1 burk champinjoner
1,5 dl matlagningsgrädde
1,5 dl mjölk
5 msk ketchup (fast jag föredrar chilisås)
matfett
0,5 msk curry
 
Fräs matfett med 0,5 msk curry i en gryta. Tillsätt strimlad kassler, purjolök och paprika. Häll i de avrunna champinjonerna. Slå på ketchup (chilisås) och grädde blandat med mjölk och låt allt puttra i 10-15 min. Koka ris. Klart!
 
Jag är inte så värst ambitiös med det här med recept, så jag höftar mängderna lite men det brukar bli bra ändå. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0