Barndomens höjdpunkter...

Läste på en blogg (kommer dock inte ihåg vilken) om någon som hade lekt Gömma nyckeln hela dagen. Kom då ooosökt (referens Så ska det låta - sjukt bra program btw) att tänka på när jag som barn lekte Gömma nyckeln med min kusin. Jag var typ fem år, han var ett år äldre och vi var på kalas hemma hos mormor. Också lekte vi då Gömma nyckeln för att fördriva tiden mellan måltiderna. Det var min tur att leta och jag letade och letade. Efter en stund brändes det när jag närmade mig hörnet i mormors finrum. Hörnet där det stod en stor kruka på golvet med en enorm kaktus i. Tadaa! Inne på en av kaktusens utväxter låg nyckeln. I tryggt förvar bland sju miljarder osynliga taggar. Fast jag visste inget om de där sju miljarder taggarna förrän efter jag hade pillat ut nyckeln. Då blev de helt plötsligt väldigt uppenbara...
 
 
Lärdomen av den här händelsen blev alltså att undvika att gömma nyckeln i en kaktus. (Alternativt att byta lekkamrat...)
 
(Det här påminner mig förresten om den gången vi lekte Inte nudda mark och jag ramlade ner från en stenmur i ett hav av brännässlor. I shorts och t-shirt. Det rekommenderar jag också att undvika.)
Trees, mamma i London
2014-11-01 @ 11:02:43
URL: http://mangofisk.se

Det var ett nostalgiinlägg även för mig :D brännässlor var (är) inte att leka med! ^^




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0