Ute och rör på fläsket...

Idag, hörni, är det en sån himla najs höstdag! Himlen är klarblå, solen värmer och det är sådär höstfriskt i luften. Dessutom har jag en ledig dag. Helt fantastiskt ju! För att verkligen utnyttja det härliga vädret var jag ute och sprang (!) i förmiddags. Efter lunch gick jag en runda på stan med mamma och gofikade (kaffe med chokladbiskvi - MUMS). Ikväll blir det en promenad med BFF, den här dagen ska jädrar i att tillbringas utomhus! Nu kommer det visserligen att vara kolsvart och kallt ute ikväll, men det är ju ändock den första icke-regniga dagen på flera veckor (eventuellt överdriver jag en aning, men det är i alla fall så det känns).    
 
 
 
För några veckor sedan återupptog jag ett löpprogram som har legat och vilat i min telefon i något år. En gratis-app som verkar ha potential. C25k, heter den, "from couch to five kilometres" (haha, som gjort för mig juh!). Jag tycker faktiskt om att träna, egentligen, jag har bara lite svårt att få tummen ur häcken, så att säga... Tyvärr tappar jag motivationen ganska snabbt eftersom det tar sån tid för mig att förbättra min kondition på grund av min ansträngningsastma. Hittills har det gått oväntat bra (thank goodness för medicin!), så nu håller jag tummarna för att det ska fortsätta att flyta på (och därmed fortsätta vara roligt). Jag har aldrig klarat av att springa fem kilometer i hela mitt liv, det hade varit helt fantstiskt om jag kunde lyckas med det! Den här appen känns superb, lite intervallträning sådär med både upp- och nedvarvning, passar mig utmärkt! Så är ni sugna på att börja löpa så rekommenderar jag den. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0