Sommaren 2014

Okej, så september är här och med den kommer hösten. Eller det är väl meningen i alla fall även om det för tillfället är tjugo grader och strålande sol ute (och det är vi alla supertacksamma för - right!), hösten är ändå på ingång. Därför tänkte jag att det kunde passa bra med en liten flashback på vad sommaren har haft i sitt sköte (hehehe, ett av tidernas värsta uttryck)... Ett litet småplock bara:
 
Vackra Falsterbo. Vi promenerade i timmar utmed stranden och bara njöt av sanden mellan tårna. Körde också en runda till Sveriges sydligaste spets Smygehuk, när vi ändå var i krokarna.
 
 
 
Jag var i Kalmar med mamma. Strosade, åt god mat på uteserveringar och satt på caféer. Tog det lugnt och njöt av den mysiga staden. Det här blev årets mor-och-dotter-resa. En ganska ny tradition som vi ämnar hålla fast vid i många år framöver!
 
Det har blivit mycket go-fika i sommar! Just den här fikapausen intogs på mitt nya favoritcafé mitt ute i de småländska skogarna. Världens. Bästa. Ostkaka! Himmelriket på en tallrik.
 
 Förlorade även min festival-oskuld! Men det kräver sitt eget inlägg...
 
 
TIllbringade några dagar i London med BFF. Smakade för första gången (!!!) M&M. Blev förälskad. I godiset alltså... Hälsade på Hulken, som var stor och grön. Och arg. Tog ett varv på Naturhistoriska muséet och kollade på dinosaurieskelett (ännu mer biologi..!). Det blev ju en del shopping också, det blev det ju... Himla trevligt ställe London (om det bara inte hade varit så jädra blött hela tiden)!
 
Kollade på tåg, som en annan nörd.
 
 
Också badade jag. Och badade och badade... Dygnet runt. I sjöar och hav. Det är ändå det som gör sommaren; en väldig massa bad, grilll och rosévin med vännerna! Underbara, underbara sommar!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0