Dag 9: 5 saker jag borde ta tag i.

1. Mitt sockersug toppar den här listan. Jag är inne i en period av waaay too much onyttigheter! Men alltså, det är ju så. himla. gott. En kaka till kaffet, en påse chips, en chokladbit efter lunchen... Det är inte bra, det är det ju inte. Det är inte precis så att jag tänker sluta helt med sötsaker, men jag skulle verkligen behöva dra ner på det lite grann. Jag börjar imorgon. Eller på måndag kanske. Det är alltid bättre att börja på en måndag, början på en ny vecka och allt...
 
2. Renoveringen av mitt sovrum. Herregud, som det ser ut. Apfula beige väggar med sjutusen hål i, i kombination med mina gamla studentmöbler. Det funkar inte. Jag behöver spackla och måla om. Och köpa ny inredning. 
 
3. Rensa förrådet. Både källarförrådet och min walk-in-closet som är fylld av allt möjligt (skräp) som jag inte vet vad jag ska göra av. Eller inte ha orkat slänga. Det börjar bli oundvikligt nu. När man inte längre kan öppna dörren utan att man blir attackerad av en julstjärna eller sovsäck så är det dags att ta tag i det. 
 
4. Lära mig hantera min systemkamera rätt. Jag fick en fin kamera i examenspresent när jag blev färdig sjuksköterska, men jag har aldrig haft tålamodet att lära mig använda den på ett bra sätt. Jag är lat med sånt där, jag vill inte lära mig, jag vill bara kunna...
 
5. Fundera ut några bra julklappar. Jag tycker det är så himla svårt att hitta på bra presenter! Det är skillnad om man bara råka se något som direkt får en att tänka på en viss person, en sådan där mysig vardagspresent. Men det där med julklappar och födelsedagspresenter tycker jag mest känns krystat och påtvingat. Inte min grej. Fast det hör ju liksom till, så i år ska jag göra ett försök att börja i tid (istället för att springa runt och hetsshoppa den tjugotredje)...
 
 
 
(Jag vet att jag är två dagar försenad med det här inlägget, men jag tänker bara låtsas som att det regnar. Så det så.)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0