"Saker man inte vill veta"

När man är ute på kvällen eller natten så kan man höra gälla gnisslande ljud mer eller mindre överallt här omkring. Jag har alltid trott att det är syrsor eller gräshoppor, det låter så. Ända tills R sa: "Men du, det är november och vi bor i Sverige. Tror du verkligen att det är syrsor..? Det är fladdermöss, vännen." Ahmen, nej, jag ville inte veta det! Kunde du inte bara låta mig få tro att det var små året-runt-syrsor! Nu kan jag inte gå ut kvällstid utan att lyssna på alla äckliga fladdermöss som flyger runt och bits och har rabies runt huvudet på mig. Usch!
 
När jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar flög det en kväll in en fladdermus i mitt rum. Bara det att jag inte fattade att det var en fladdermus. "Åh herregud, vilken stor fjäril! Och svart! Vad äcklig." Också viftade jag ut den genom fönstret efter lite jagande. Det var först efteråt jag insåg att det förmodligen inte var en förvuxen nattfjäril...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0