Let's talk about: hälsa

Vi måste prata om den här hälsohetsen som råder nu, den är inte okej. Jag är helt för att man ska röra på sig och inte kränga godis var och varannan dag, men kom igen! Var finns balansen? Facebook och Instagram flödar över av bilder på löprundor via RunKeeper, bara magar, träningskläder, gymbilder och sjutusen olika sorters smoothies. För att inte tala om den skrämmande hashtagen #aldrigvila. (Vadå aldrig vila, hur sunt är det egentligen?!)
 
Du tränade idag också, jaha, superintressant. Not. Vill du dela med dig av första gången du orkade springa en hel mil eller när du åkte Vasa-loppet, helt okej! Jag kommer att gilla din bild och bli glad för din skull på riktigt. Men dina dagliga powerwalks genom stan kunde jag inte bry mig mindre om. Gemene man tränar som tokar och lever på gröna juicer, frön och Kesella. En gång i veckan "unnar" man sig en chokladruta (men får dåligt samvete och måste springa två rundor den dagen...). Hur blev det såhär? Vad hände med vardagsmotion, rolig träning och varierad kost? Tränar man för att må bra eller för att imponera på sina Facebook-vänner..? Nej, peeps, det har spårat ur. 
 
Jag tycker om att träna och röra på mig, jag försöker hinna med en tre-fyra pass i veckan. Ibland blir det löpning, ibland gym, ibland simning och ibland en pw med en kompis. Det blir det som lockar mest just den dagen, det ska ju vara roligt att träna. Det ska få mig att må bra! Så om en vän föreslår en skön utflykt en dag, då struntar jag i träningen och skjuter upp den tills imorgon. Det dör man inte av. Jag äter för det mesta alldeles vanlig husmanskost, bra mat i olika variationer, men är jag sugen på en eftermiddagsfika blir det kaffe och kaka. Och ibland äter jag en påse chips eller en chokladkaka. Det dör man inte av. Man lever bara en gång, så njut av det!
 
 
Linda
2014-09-12 @ 09:34:30
URL: http://baadanka.blogg.se

Jag håller helt med! Det är helt stört hur hetsigt det har blivit. Träna på, men håll inte på och kör upp det i huvudet på folk.

Obs, låter lite bitter men jag har inte ätit frukost än, är på gott humör egentligen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0