Nytt år, nya möjligheter

Så. 2014 är alltså till ända nu. Det var överlag ett bra år. Visst, jobbmässigt var det mestadels fruktansvärt tungt. Långa arbetsdagar med överbeläggningar och för lite personal. Otroligt många patienter som var väldigt komplext sjuka. Många jobbiga stunder när man kände att orken tog slut och man helst bara hade velat krypa ihop i fosterställning och andas i en påse i personalrummet. Men vi tog oss igenom det året också. Och nu är det nytt år och man kan bara hålla tummarna för att det blir ett snällare sådant. 
 
Lyckligtvis så vägde resten av livet upp för den tunga arbetsbördan. Förutom allt roligt jag har gjort och alla underbara människor jag har umgåtts med, så träffade jag ju R. Jag som alltid har trivts så bra med att vara singel (här har du tolv anledningar...;)), njuter nu helhjärtat av att vara en del i ett par. Jag är glad att jag har varit singel en stor del av mitt vuxna liv, jag tror att det har hjälpt mig att veta vem jag är och vad jag vill (också kan jag byta däck på bilen och bygga ihop IKEA-möbler alldeles utmärkt själv...), men nu känns det så himla rätt att dela mitt liv med någon speciell. Så nu ser jag fram emot 2015 och vad året har att erbjuda! Bring it on!
 
En bild från en av årets höjdpunkter; alla (mycket) sena kvällsdopp i diverse sjöar i den varma sommaren. Det här är bland det absolut bästa jag vet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0